عمل پیکر تراشی شکم و پهلو با تجربه صد ها عمل موفق

عمل پیکر تراشی شکم و پهلو با تجربه صد ها عمل موفق

عمل پیکر تراشی شکم و پهلو با تجربه صد ها عمل موفق

مهم نیست که روزی چند عدد دراز و نشست می‌روید و یا چه تعداد رژیم‌های غذایی متنوع را امتحان کرده‌اید، چربی‌های شکم و پهلو یکی از چربی‌های سرسخت بدن هستند که با کمی اضافه وزن به آن دچار می‌شوید، این چربی‌ها معمولاً مقاوم بوده و با انواع رژیم‌ها و تمرینات ورزشی به آسانی از بین نمی‌روند.

تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلو می‌تواند در زیبایی اندام‌ها تاثیر منفی داشته باشد، این قسمت در منطقه‌ی میانی بدن واقع شده است و هرگونه برجستگی غیرعادی می‌تواند در زیبایی لباس‌هایی که به تن می‌نمائید تاثیرگذار باشد.

در ۲ دهه گذشته روش‌های جراحی مختلفی جهت از بین بردن چربی‌های موضعی شکم و پهلو ابداع شده است که به پیکرتراشی شکم و پهلو معروف می‌باشند. در ادامه‌ی این مقاله به توضیحاتی راجع به این روش‌ها و مزایا و معایب آنها می‌پردازیم.

پیکرتراشی شکم و پهلو

انواع روش‌های پیکرتراشی شکم و پهلو

کرایولیپولیز

در این روش از دمای سرد جهت از بین بردن سلول‌های چربی ناحیه شکم و پهلو استفاده می‌شود. این عمل با استفاده از دستگاهی به همین نام انجام می‌شود. کرایولیپولیز باید توسط پزشک، پرستار و یا تکنسینی که به طور کامل دوره‌های کرایولیپولیز را به پایان رسانده است انجام شود.

در این روش ابتدا پدهای ژلی در نقاط مختلف شکم و پهلو گذاشته می‌شود، سپس دستگاه از روی آنها عبور می‌نماید، انجماد سلول های چربی موجب مرگ سلولی چربی‌ها خواهد شد و در طی مدت ۶ ماه پس از به پایان رساندن جلسات درمان چربی‌های ناحیه شکم و پهلو به تدریج از بین خواهند رفت.

روش کرایولیپولیز می‌تواند تا ۲۰ درصد چربی‌های موضعی ناحیه شکم و پهلو را با موفقیت از بین ببرد.

عوارض جانبی روش کرایولیپولیز ❌

کرایولیپولیز یک روش ایمن بوده که عوارض جانبی اندکی دارد و سازمان غذا و دارو استفاده از این روش را جهت از بین بردن چربی‌های موضعی ناحیه شکم و پهلو مورد تائید قرار داده است. برخی از عوارض این روش عبارتند از:

  • احساس درد در ناحیه شکم و پهلو حین درمان
  • احساس ضعف، حالت تهوع و سرگیجه
  • جوش، تورم و یا تغییر رنگ در پوست شکم و پهلو
  • هیپرپلازی چربی:  با اینکه عارضه نادر می‌باشد اما در صورت بروز عوارض منفی چشمگیری خواهد داشت. هیپرپلازی چربی بدین معنی می‌باشد که پس از استفاده از دستگاه کرایولیپولیز به جای اینکه سلول‌های چربی از بین بروند، اندازه‌ی آنها بزرگتر شود. علت این امر مشخص نیست اما بر اساس تحقیقات میزان بروز آن در آقایان بیشتر از خانم‌ها می‌باشد. درمان این عارضه به جراحی لیپوساکشن جهت خارج ساختن چربی‌های اضافه احتیاج دارد.

لیپوساکشن چربی‌های شکم و پهلو

لیپوساکشن شکم و پهلو باید در بیمارستان و یا یک کلینیک جراحی مجهز انجام شود. این عمل توسط بیهوشی عمومی و یا بی‌حسی موضعی قابل انجام است.

پس از بیهوشی چند برش کوچک روی سطح شکم و پهلو ایجاد می‌شود (اندازه‌ی برش‌ها ۳ تا ۵ میلی متر می‌باشد)، از طریق این برش‌ها یک لوله ظریف و توخالی که کانول نامیده می‌شود وارد ناحیه‌ای که دارای چربی‌های موضعی است می شود.

کانول‌ها در طی حرکت چربی‌ها را شکسته و آنها را تجزیه می‌نمایند، سپس این چربی‌ها با توسط مکش از ناحیه شکم و پهلو خارج می‌شود. پس از پایان جراحی برش‌ها پانسمان می‌شوند و بیمار می‌تواند به منزل بازگردد.

 در طی هر جلسه با توجه به وزن بیمار می‌توان مقداری چربی را استخراج نمود، اغلب بیماران پس از ۱ الی ۲ جلسه درمان به نتایج مطلوب دست می‌یابند.

با اینکه چربی‌های اضافه ناحیه شکم و پهلو پس از لیپوساکشن کاسته می‌شود اما در صورتی که رژیم غذایی خود را متعادل نکنید و انجام تمرینات ورزشی را شروع نکنید پس از چند ماه ممکن است دچار چربی‌های اضافه شوید.

مزایای لیپوساکشن شکم و پهلو ✅

  • از بین بردن چربی‌های اضافه در کوتاهترین زمان ممکن
  • برش‌های کوچک و عدم باقی ماندن اسکارهای جراحی
  • دوران نقاهت کوتاه

معایب روش لیپوساکشن شکم ❌

  • تورم و کبودی
  • درد
  • خونریزی و یا ترشح از محل برش‌ها
  • بی‌حسی در برخی مناطق شکم و پهلو

جهت مشاهده نمونه کار های پیکر تراشی دکتر علیرضا تولیت رو لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/paradise.surgery/

سایر روش‌های پیکرتراشی شکم و پهلو

روش کرایولیپولیز و لیپوساکشن دو عمل مفید و پرکاربرد جهت پیکرتراشی شکم و پهلو می‌باشد، سایر روش‌های مفید جهت کاهش چربی‌های شکم و پهلو عبارتند از:

  • لیزردرمانی: در این روش با استفاده از پرتوهای لیزر، سلول‌های چربی تجزیه شده و به مرور از بین می‌روند.
  • امواج اولتراسوند: در این عمل از انرژی اولتراسوند جهت تبدیل سلول‌های چربی از حالت جامد به مایع استفاده می‌شود، سپس با استفاده از یک کانول این چربی‌ها خارج می‌شوند. این روش نسبت به لیپوساکشن کم تهاجمی‌تر می‌باشد زیرا خارج ساختن چربی‌های مایع با سهولت بیشتری انجام می شود.

با توجه به انواع روش‌هایی که در این مقاله نام بردیم، جهت انتخاب مناسب‌ترین روش جهت پیکرتراشی شکم و پهلو ابتدا باید با یک پزشک متخصص مشاوره داشته باشید، ممکن است برخی از این روش‌ها برای شما مفید نباشد و یا گاهی اوقات احتیاج به ادغام دو روش درمان جهت از بین بردن چربی‌ها داشته باشید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *