نحوه خوابیدن بعد از لیپوماتیک

نحوه خوابیدن بعد از لیپوماتیک

نحوه خوابیدن بعد از لیپوماتیک

نحوه خوابیدن بعد از لیپوماتیک یکی از مهم ترین سوالات افرادی است که  این عمل را با موفقیت پشت سر گذرانده اند. مراقبت های پس از عمل نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و این سوال نیز به همین خاطر ذهن این افراد را به خود مشغول می کند.

 در این مقاله سعی داریم تا به تمامی افرادی که اقدام به پیکر تراشی کرده اند، بیاموزیم که بهترین نحوه خوابیدن بعد از این جراحی چیست؟ در ادامه نکاتی قابل توجه را به به آنان گوشزد خواهیم کرد تا با سرعت بیشتری نسبت به دیگران دوره ی نقاهت خود را پشت سر بگذارند.

نحوه خوابیدن بعد از لیپوماتیک

نحوه خوابیدن صحیح بعد از لیپوماتیک چگونه است؟

نحوه خوابیدن صحیح بعد از لیپوماتیک باید به گونه ای باشد که هیچگونه عارضه برای بیمار ایجاد نکند. در اثر برش های حین عمل ناحیه شکم و پهلو ها تغییرات قابل توجهی می یابند. در نتیجه باید در هنگام تکان خوردن و تغییر وضعیت توجه زیادی معطوف فشار وارد بر قسمت های تحت عمل جراحی شود. کوچک ترین فشار اضافه میتواند این ناحیه آسیب رسانده و سبب پارگی بخیه ها و جوارح داخلی شود. 

در موقع خواب مطلوب بوده که زاویه ۴۵ درجه بالا تنه با قسمت های پا رعایت شود تا از میزان قابل توجهی از میزان درد کاسته شده و سرعت بهبودی افزایش یابد. افراد می توانند بالش هایی را در زیر پای خود قرار دهند تا گردش خون در بدن آنان افزایش یابد. از آنجایی که افزایش گردش خون با متابولیسم بدن رابطه ی مستقیمی داشته دارد، سرعت ترمیم و بهبود نیز افزایش  خواهد یافت. برخی از پزشکان نیز توصیه می کنند که افراد حداقل تا ۴ هفته ابتدایی پس از عمل لیپوماتیک از انواع گن ها استفاده کنند. پوشیدن گن  از درد ناحیه شکم کاسته و در رفع کبودی خواهد کرد.

اهمیت نحوه خوابیدن بعد از لیپوماتیک

افراد پس از انجام جراحی برای به درستی سپری شدن دوره ی نقاهت ، باید به استراحت کافی بپردازند. راحت ترین روش استراحت کردن خوابیدن است. شخص در هنگام خواب نباید بدن خود را به مقدار زیاد جابجا کند چرا که این امر موجب پاره شدن بخیه ها و دفرمه شدن نتیجه عمل خواهد شد. خوابیدن و درست دراز کشیدن این امکان را به بدن می دهد تا خود را به سرعت ترمیم کند. در هنگام استراحت کامل  بخیه های جذبی  به وسیله متابولیسم در بدن محو شده و بافت ها به یکدیگر پیوند می دهند. اما اگر شما اصول خوابیدن پس از لیپوماتیک را رعایت نکنید عوارض بدی را به جان خواهید خرید و مدت زمان درمانتان افزایش پیدا خواهد کرد. با توجه به گفته های بالا شما باید از بهترین نحوه خوابیدن بعد از لیپوماتیک استفاده کنید. در این روش بیمار باید طاق باز بر روی تشک طبی دراز بکشد تا وزن و فشار بطور مساوی بر روی تخت انتقال یابد.

خطرات و عوارض عدم صحیح خوابیدن بعد از لیپوماتیک

در صورت عدم رعایت نحوه صحیح خوابیدن بعد از لیپوماتیک توسط بیمار ، ممکن است  با عوارض و خطرات شدیدی مواجه شود. این عارضه ها معمولا درد زیادی را با خود به همراه دارند.

یکی از متداول ترین این خطرات پاره شدن تعدادی بخیه یا تمامی آن ها است. خودتان می توانید تصور کنید اگر این اتفاق رخ  دهد با چه فاجعه ای روبرو می شوید. اگر فشار زیادی به بخیه ها وارد شود امکان دارد عروق داخلی یکی پس از دیگری پاره شده و فرد دچار خون ریزی داخلی شود. به طور معمول  در ادامه خونریزی، کبودی ها و عفونت ها خود را نشان می دهند. که درمان هر کدام پروسه ای طولانی را به همراه دارد. در نتیجه شما باید از هرگونه فشار زیاد بر روی بخیه ها اجتناب کنید.

در صورت خونریزی زیاد احتمال مرگ دور از ذهن نخواهد بود.

در ادامه باید خاطر نشان شد که پوست پس از انجام عمل لیپوماتیک بسیار حساس بوده و به طور طبیعی دچار تورم است. در صورت فشار بر روی پوستتان امکان تجمع مایع بافتی افزایش یافته و  درد بیشتری را به فرد تحمیل خواهد کرد.

تماس با دکتر علیرضا تولیت

نکات مهم در نحوه خوابیدن بعد از لیپوماتیک

توجه و رعایت یکسری نکات مهم در نحوه خوابیدن پس از لیپوماتیک می تواند دوره ی نقاهت را کوتاه تر کندو به آن سرعت بیشتری ببخشد. در  راه و روش هایی را به شما معرفی میکنیم که به وسیله آن بتوانید آسان تر مسیر درمانی خود را طی کنید. این نکات عبارتند از:

  • در هنگام خوابیدن  لباس هایی تمیز و نخی بپوشید. استفاده از این لباس ها احتمال بروز عفونت ها را کاهش داده و سبب می شود تا خوابی راحت داشته باشید.
  • در قبل و هنگام خواب از استعمال انواع دخانیات همچون و سیگار بپرهیزید. شما می‌توانید این عادت را با خود خوراکی هایی نظیر میوه جایگزین کنید. چرا که دخانیات از بهبود زخم ها جلوگیری کرده و احتمال بروز انواع عفونت را افزایش می دهند.
  • قبل از خوابیدن اطمینان یابید که دستورات و داروهایی را پزشک تجویز کرده است را مصرف کرده باشید یا در غیر این صورت در سریعترین زمان ممکن اعمال توصیه شده را به جای آورید.
  • قبل از خواب اطمینان یابید که پانسمانتان را به خوبی عوض کرده باشید در غیر این صورت احتمال دارد که زخم تان چرکین شده و عفونت ها گریبان گیرتان شوند.
  • هر هنگام خوابیدن به صورت به بالا یا طاق باز بهتر است از بالشی استفاده کنید که ارتفاع سرتان در هنگام خوابیدن  کمی بالاتر از زانو هایتان باشد.

نتیجه گیری:

بطور کلی در این مقاله سعی کردیم تا شما را با بهترین نحوه خوابیدن پس از عمل لیپوماتیک آشنا سازیم. لیپوماتیک نیز همچون تمامی جراحی ها نیازمند مراقبت هاییی پس از عمل است. شما با انجام مراقبت های بعد از لیپوماتیک می توانید دوره ی نقاهت خود را ایمن تر و سریع تر بگذرانید.

 اطلاعات داده شده در این مقاله برای تمامی افرادی که این عمل را پشت سر گذاشته اند مفید خواهد بود، از آن گذشته افرادی نیز که قصد دارند به انجام لیپوماتیک اقدام کنند نیز می‌توانند از نکات گفته شده بهره ببرند. در پایان برایتان آرزوی سلامتی و تندرستی در کنار دوستان و خانواده تان را داریم و از شما دعوت می کنیم تا سوالات متداول نیز نیم نگاهی داشته باشید.

سوالات متداول نحوه خوابیدن بعد از لیپوماتیک

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *