افتادگی سینه بعد از پروتز سینه

افتادگی سینه بعد از پروتز سینه

افتادگی سینه بعد از پروتز سینه

افتادگی سینه بعد از پروتز سینه یکی از مشکلاتی است که برای برخی افراد که از این روش استفاده کرده اند نیز به وجود می‌آید. این مورد اغلب برای چه افرادی پیش می‌آید؟ آیا همه بانوان بعد از جراحی پروتز دچار افتادگی می‌شوند؟ آیا راهی برای پیشگیری از این مسئله وجود دارد؟ در این مقاله به طور کامل به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت و روش های برطرف سازی آن را بیان می‌کنیم. اگر شما هم به این مشکل دچار شده اید، حتما تا انتها با ما همراه باشید.

افتادگی سینه بعد از پروتز سینه

دلیل افتادگی سینه بعد از پروتز سینه چیست؟

تمامی افرادی که از جراحی پروتز سینه برای افزایش حجم و سایز پستان ها استفاده می‌کنند، باید بدانند که شرایط بدنی همواره در حال تغییر است و همین از اصلی ترین دلایل بروز افتادگی پستان بعد از این جراحی است. در این بخش به دلایل مختلف افتادگی سینه بعد از پروتز می‌پردازیم.

✅ گاهی افتادگی سینه بعد از انجام جراحی، به دلیل تغییرات هورمونی در بدن و یا بعد از دوران شیردهی ایجاد می‌شود. خانم ها در این دوران با دگرگونی های هورمونی فراوانی رو به رو می‌شوند و میزان کشسانی پوست در این زمان کاهش یافته و به همین دلیل با وجود پروتز هم سینه ها به سمت پایین تغییر حالت می‌دهند.

✅ گاهی فرد به نکات مراقبتی هیچ توجهی نداشته و با کاهش وزن شدید خود موجب از بین رفتن بافت چربی دور پروتز شده و ممکن است که در این زمان سینه های پروتز شده کمی حالت افتاده پیدا کنند.

✅ در صورتی که سایز ایمپلنت سینه خود را به حالت غیر طبیعی و بزرگ انتخاب کنید، بعد از مدتی با افتادگی سینه رو به رو خواهید شد و این احتمال وجود دارد که ناچار به انجام ترمیمی پروتز خود شوید.

✅ برخی اشخاص به دلیل مسائل مختلف ژنتیکی یا دیگر دلایل به بیماری سرطان سینه دچار شده و ناچار به انجام شیمی درمانی خواهند شد که ممکن است در طولانی مدت به پروتز آسیب وارد کند و افتادگی پستان بعد از پروتز را به همراه داشته باشد.

✅ توجه داشته باشید که نیروی گرانش زمین بر افتادگی سینه بی تاثیر نیست و به مرور زمان تاثیر خود را هم برای افرادی که این جراحی را انجام داده اند و هم اشخاصی که سینه های طبیعی دارند نیز به وجود آید.

آیا افتادگی سینه بعد از پروتز سینه طبیعی است؟

همانطور که می‌دانید پروتز های سینه یا همان ایمپلنت ها از برند های مختلفی هستند که هر شخص بسته به شرایط خود از آن ها استفاده می‌کند. در جلسه های مشاوره قبل از انجام این جراحی زیبایی پستان، حتما از جانب پزشک ذکر می‌گردد که ممکن است به افتادگی بعد از این جراحی دچار شوید که البته این مورد تا حدودی طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد.

افرادی که از پروتز های برند های نامعتبر استفاده می‌کنند  یا به هیچ یک از مراقبت های بعد از عمل پروتز سینه توجه نمی‌کنند، باید بدانند که افتادگی برای آن ها کاملا طبیعی است. شما باید حتما طبق در نظر گرفتن شرایط، به ایجاد افتادگی ها دقت کنید و باید جلوگیری از بروز این مشکل حتما بهترین جراح پلاستیک و ترمیمی را برای خود برگزینید.

چگونه از افتادگی سینه بعد از پروتز سینه جلوگیری کنیم؟

یکی از مهمترین نگرانی های کاندید جراحی پروتز سینه این است که چگونه بعد از عمل از افتادگی پستان خود پیشگیری کنند. در واقع این اتفاق بسیار غیرمنتظره بوده و به آناتومی بدن فرد نیز برمی‌گردد. 

  • حتما نوع پروتز مناسبی برای خود برگزینید و از همان ابتدا فقط به فکر هزینه های این جراحی نباشید زیرا در صورت بروز این عوارض، مقادیر بیشتری هزینه برایتان ایجاد می‌شود.
  • سایز مناسبی از ایمپلنت پستان را برای خود برگزینید تا در نهایت موجب افتادگی آن ها نشوید.
  • توجه داشته باشید که به یکباره رژیم غذایی شدید را شروع نکنید و کاهش وزن سریع نداشته باشید.
  • ورزش هایی که موجب لاغری ناحیه سینه شما می‌شوند را تا یکسال اول بعد از عمل پروتز انجام ندهید.
  • سوتین های مخصوص را همیشه استفاده کنید و حتی در زمان شیردهی خود از سوتین مخصوص این دوران استفاده کنید تا سینه هایتان به سمت پایین و نیروی جاذبه زمین کشیده نشوند.

آیا افتادگی سینه بعد از پروتز سینه همیشه اتفاق می افتد؟

خیر! افتادگی سینه بعد از جراحی، همیشه و برای همه افراد اتفاق نمی‌افتد. این مشکل اغلب زمانی ایجاد می‌شود که فرد در مراقبت های بعد از این جراحی کوتاهی کند و یا شرایط یا بیماری ایجاد شود که در نهایت این این مسئله را برای فرد رقم بزند. با رعایت مراقبت های بعد از پروتز سینه و انتخاب بهترین نوع پروتز پستان، احتمال بروز این اتفاق را کاهش دهید.

نتیجه‌ گیری:

افتادگی سینه یکی از مشکلاتی است که برای زیباجویانی که از این جراحی استفاده کرده اند نیز بروز می‌کند اما باید در نظر داشته باشید که برای همه اتفاق نمی‌افتد. برای اینکه از همان ابتدا احتمال رخداد این مشکل را برای خود به حداقل برسانید، انواع عمل های زیبایی پستان را توسط بهترین جراح پلاستیک در تهران انجام دهید.

سوالات متداول افتادگی سینه بعد از پروتز سینه

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *